راه‎های زیادی برای فراگرفتن قواعد مقاله‌نویسی و نوشتن مقاله isi وجود دارد اما بهترین راه، ساده ترین آنهاست! یعنی هرقدر پژوهش و محتوای مقاله نگارش شده ساده‌تر و قابل فهم‌تر باشد جذابیت آن برای مخاطب بیشتر است. اما این سادگی نباید به نحوی باشد که اصطلاحات و جملات حالت عامیانه پیدا کند و از صورت علمی و تخصصی بودن نوشتار خارج شود.

مزیت نوشتن مقاله isi

نوشتن مقاله isi با مزیت های زیادی همراه است. همه مجلات علمی ، اعتبار مخصوص به خود را دارند و چاپ مقاله در هر یک از آن ها امتیازاتی را برای پژوهشگر یا محقق دربر خواهد داشت. اما مقالات چاپ شده در ژورنال ISI به دلایل زیر دارای اعتبار بیشتری هستند.

  • · ارائه مقاله در سطح بین المللی
  • · ارزیابی و قضاوت مقاله توسط داوران باتجربه و خبره
  • · موثر بودن مقاله ISI در مصاحبه آزمون دکتری و ترفیع درجه علمی

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ، به خصوص در خارج از کشور ، دانشجویان مستلزم ارائه مقاله ISI می باشند. هم چنین داشتن حداقل یک مقاله ISI چاپ شده رزومه علمی داوطلبان را پربارتر خواهد کرد.

ویژگی های مقاله isi چیست؟

برای نگارش مقاله‌ای که از سوی ژورنال علمی معتبری پذیرفته شود، نیاز به رعایت نکاتی وجود دارد. پس اگر می‌خواهید مقاله عملی‌تان از سوی مجله‌ای isi پذیرش شود باید به نکات زیر دقت کنید:

  • · انتخاب موضوع قابل‌اعتنا و مهم؛
  • · نگارش درست و اصولی مقاله؛
  • · پرداخت درست به عناوین مقاله و داشتن نوآوری در مطرح‌کردن موضوع؛
  • · داشتن نتایج و جمع‌بندی‌های مناسب؛
  • · استفاده از منابع معتبر و استناددهی صحیح به آنها؛
  • · رعایت نکات مرتبط با ارسال مقاله به مجله موردنظر.

ساختار مقاله آی اس آی

توجه به اصول تدوین ساختار و چارچوب یکی از مهم ترین نکات در نوشتن مقاله ISI است. عنوان مقاله اهمیت زیادی دارد که باید متناسب با محتوای آن، از واژگان اصلی و کلیدی متن انتخاب شود و معرف کامل موضوع مقاله باشد. آنچه در نگاه اول خواننده را علاقه‌مند و ترغیب به مطالعه مقاله شما می‌کند، عنوان مقاله است. پس یک عنوان مناسب می‌بایست جذاب، جامع، گویا و حتی‌المقدور کوتاه باشد.

چکیده مقاله از جمله بخش‌هایی ست که نگارش آن بسیار با‌اهمیت است چراکه بیشتر از خود مقاله خوانده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در تحریک مخاطبان به خواندن کل مقاله ایفا کند. چکیده، اطلاعات اساسی و تصویری کلی و واضح از مقاله ارایه می‌دهد که باید مختصر و مفید باشد و پس از خاتمه نگارش مقاله نوشته شود.

همچنین در بخش روش تحقیق، باید روش‌های انجام پژوهش به‌طور واضح و دقیق بیان شود به گونه‌ای که مخاطب بتواند آنها را کاملا درک و به‌راحتی تکرار کند و در مورد اعتبار نتایج قضاوت نماید.

یکی از نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI نتیجه گیری درست و منطقی از مقاله است. در واقع هدف اصلی از نوشتن مقاله علمی پژوهشی، ارایه نتایج جدید و دستاوردهاست که باید در نگارش آن نهایت دقت را به‌کار برد. در انتها هم باید منابعی را که برای نوشتن مقاله آی اس آی استفاده کرده اید، ذکر کنید.

هزینه نوشتن مقاله ISI

سه. هزینه های مربوط به مجله از جمله هزینه های پذیرش و چاپ: اکثر مجلات هزینه پذیرش ندارند ولی هزینه چاپ بسته به اینکه مجله با دسترسی آزاد است یا نه می تواند شامل هزینه شود. برای اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید به موسسه پروژه دونی مربوطه مراجعه کنید.