صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

موفقیت در کسب و کار یک اصل مهم دارد و آن اینکه کاری را که دوست دارید و در آن ماهر هستید انجام بدهید. تمام افراد موفق در دنیا روی همین اصل یا 2 اصل که در واقع یکی هستند کار کرده اند. بسیار لازم است که آنچه در آن خوب هستید را بهتر و بهتر کنید و از رتبه 1000 به 100 و از رتبه 100 به 1 تبدیل شوید. زیرا در آن صورت هر که به دنبال بهترین است باید به سراغ شما بیاید و شما میتوانید دستمزد بسیار بالایی را برای آن دریافت کنید.

یکی از رازهای موفقیت شغلی اینست که از کارهای کوچک شروع کنید که ریسک شکست را کاهش دهید. برای موفق شدن باید اینگونه به دنبالش بود. فکر می کنم چیزی که سال ها جلوی پیشرفت افراد بسیاری را گرفته، زندگی در وسط است! نه خیلی پولدارند و نه خیلی فقیر. همین آب باریکه لا مصب نمی گذارد آنقدر سخت بگذرد که قِید همه چیز را بزنیم و کاری بکنیم تا شرایط تغییر کند. همین بی تصمیمی و بی معنایی زندگی است که نمی گذارد تکان بخوریم.

رازهای موفقیت شغلی عبارتند از:

سازمانی عمل کنید

سازمانی همه‌چیزتمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد. یک پروژه تک نفره می‌تواند اعتبارتان را بالا ببرد اما اعتباری که برای قابل‌اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سخت‌تر است.

اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان می‌برد اما کارهایی هست که می‌توانید برای سریع‌تر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید.

اینکه تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر می‌تواند این باشد که درخواست‌هایتان را یادداشت کتید. همیشه کاغد و قلم همراه داشته باشید و یا آن را در بخش یادداشت تلفن‌همراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشت‌برداری کنید.

مطمئناً می‌دانید چقدر بد است که وقتی از کسی می‌خواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما برعکس آن باشید!

بهانه جویی را متوقف کنید

اولین قانون موفقیت در کار ، این است که هیچ بهانه ای نداشته باشید و همه آن ها را از زندگی خود حذف کنید. تا زمانی که بهانه هایی نظیر وقت ندارم، نمیشه، کار پیش اومد، حال ندارم و… داشته باشید، قطعاً در هیچ کاری به موفقیت نخواهید رسید و هرگز به اهدافتان نمی‌رسید. پس اولین اقدامتان برای موفقیت در کار و تجارت خود این می باشد که بهانه ها را از ذهن خودتان پاک کنید.

چرا که بهانه ها فقط سرعت شما را می‌گیرند و گویا شما با بهانه هایتان، در حال فریب دادن خودتان هستید! شک نکنید تا زمانی که بهانه در زندگی شما وجود داشته باشد، موفقیتی در کار نخواهد بود.

بهترین راه برای کنار گذاشتن بهانه ها این است که یکبار برای همیشه بهانه ها را در کاغذی نوشته و به صورت یک مسئله به آن نگاه کنید. وقتی شما چیزی را به صورت یک مسئله مشاهده می کنید ذهن به صورت ناخودآگاه دنبال جواب برای آن مسئله می گردد و با پیدا کردن پاسخ مورد نظر برای همیشه آن بهانه کنار خواهد رفت.

قدرت «نه» گفتن داشته باشید

چرا با جواب منفی به دیگران احساس ناراحتی می‌کنید؟ آیا می‌ترسید که طرف مقابل دیگر با شما حرف نزند؟ آیا فکر می‌کنید که با دادن پاسخ منفی، فردی خودخواه به نظر می‌آیید؟ وقتی بفهمید دقیقا چه چیزی باعث ناراحی‌تان می‌شود، می‌توانید منطقی‌تر به شرایط نگاه کنید. اگر می‌ترسید با نه گفتن به یک فرد، توجه‌اش را از دست بدهید، وقت آن است که در رابطه‌تان با آن فرد تجدید نظر کنید.

برای موفقیت کسب و کار ابتدا باید زمان کافی داشته باشید. اما برای داشتن زمان باید از تلف کردن آن برای دیگران خودداری کنید. پس قدرت نه گفتن را در خودتان تقویت کنید.

  • ۹۹/۰۹/۱۶
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی