صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

مقاله کنفرانسی چیست؟ مقالاتی است که در کنفرانس ها ارائه می شود. کنفرانس جایی است که بسیاری از محققان، اساتید و دانشگاهیان در آن گرد هم جمع می‌شوند و درباره یک موضوع علمی و تحقیقاتی بحث و گفتگو می کنند. در بیشتر کنفرانس‌های دانشگاهی و علمی، افراد برای معرفی و ارائه جدیدترین پژوهش‌ هایی که انجام داده‌اند حاضر می­‌شوند و سایرین برای مشاهده و بررسی این موضوع آنها را همراهی می‌کنند. در این صورت، این پژوهش به صورت شفاهی و با تصاویر ارائه می شود.

در مقالات کنفرانسی معمولا ایده‌هایی مطرح می‌شود که هنوز به‌خوبی و با جزئیات به آنها پرداخته نشده‌ و با مقالات و دستاوردهای موضوعی مشابه مورد مقایسه قرار نگرفته‌اند. البته مقاله کنفرانسی به جز ارائه به شکل شفاهی در کنفرانس‌ها به صورت پوستر یا در قالب بحث‌ و گفت‌وگو در جریان رویداد کنفرانس هم مطرح می‌شوند.

چگونه مقاله کنفرانسی بنویسیم؟

برای نوشتن مقاله کنفرانسی قبل از هر چیز باید به ساختار آن توجه کنید. مقالات کنفرانسی باید در پایان بر روی مانیتور بروند. بنابراین باید قسمتی از آن را خلاصه کرده و در نرم افزار پاور پوینت ببرید. این قسمت خلاصه برای زمان ارائه مقاله کنفرانسی کاربرد دارد.

برای نوشتن مقاله هم باید به آگهی‌های ارائه شده برای کنفرانس و یا ماموریت و چشم انداز کنفرانس مراجعه کنید. چه کلمات کلیدی در این میان بیش از بقیه تکرار شده‌اند؟ کار تحقیقاتی شما چگونه با این مطالب ارتباط پیدا خواهد کرد؟ پاسخ به این دو سوال می‌تواند امتیاز مقاله شما را برای گرفتن پذیرش بالا برد. همچنین، در صورتی که کنفرانس مورد چندین دوره برگزار شده است و دوره اول آن نیست، مقالات پذیرش شده در سال‌های قبل را به صورت تیتر وار مطالعه کرده و با ساختار کلی کنفرانس آشنا شوید.

رعایت قالب کنفرانس در مقاله

برای نوشتن مقاله کنفرانسی باید به قالب این نوع مقاله توجه داشته باشید. نوع قلم، اندازه قلم، یک ستونی یا دو ستونی بودن مقاله (طرح بندی صفحه)، نوع مرجع نویسی، نرم افزار مورد نیاز برای نگارش (ورد یا لاتکس) و … همگی از جمله نکات نگارشی هستند که باید رعایت کنید تا مقاله شما شکل و شمایل مورد تایید داشته باشد. توجه داشته باشید که سایت کنفرانس این قالب را به صورت یک فایل برای دانلود در اختیار شما قرار می دهد. توصیه می شود که اگر فرمول های ریاضی زیادی در مقاله شما وجود دارد حتماً از نرم افزار لاتکس برای نگارش استفاده کنید.

اشاره به منابع استفاده شده در مقاله

مقاله کنفرانسی بخشی از یک مقاله شفاهی است، در ارجاعات برای مقالات کنفرانسی نوع خاصی از این ارجاعات وجود دارد و شما باید به صورت نقل قول در مقالع تان به آن اشاره نمایید. شما می توانید با استفاده از ترکیب ها و نقل قول برای ارائه بهتر مقاله خودتان بهره ببرید.

ارائه مقاله کنفرانسی

راه های متعددی برای برگزاری کنفرانس به طور موثر وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که به یک پیام تمرکز داشته باشید که متناسب با محدودیت های زمان و مطابق نیاز مخاطبان شما باشد. شما می توانید تحقیقات خود را متناسب با مشکلات و نگرانی های مخاطبان انتخاب کنید. سپس مطالعات موردی از تحقیقات خود را به اشتراک بگذارید، و در نتیجه، بحث را به مسائل عمومی در این زمینه گسترش دهید.

مزیت نوشتن مقاله کنفرانسی

شما می توانید برای چاپ مقالات کنفرانسی و پوستری از پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکترا خود استفاده و از آن مقاله استخراج کنید. هرچند اعتبار مقاله کنفرانسی و پوستری کمتر از مقالات isi است، اما می‌تواند به قویی شدن رزومه شما در مصاحبه‌های شغلی و تحصیلی کمک کند.

نوشتن مقاله کنفرانسی یک فرصت ویژه برای دانشجویان دکترا است تا بتوانند با هزینه دانشگاه در بزرگترین کنفرانس‌های علمی که در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. بنابراین برای شرکت در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، اگر در مقطع دکتری باشید می توانید از دانشگاه خود کمک هزینه دریافت کنید.

اگر برای نوشتن مقاله کنفرانسی دچار مشکل هستید می توانید به موسسه پروژه دونی مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۱۸
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی