صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

مقاله کنفرانسی چیست؟ به مقالاتی اطلاق می‌شود که هدف اصلی در هنگام نگارش آنها، گرفتن پذیرش از یکی از کنفرانس‌های علمی بوده است. این کنفرانس‌ها معمولاً به صورت سالانه و یا هر دو سال یک بار برگزار می‌شوند و دارای حوزه تخصصی و علمی به خصوصی هستند. شما می‌توانید پس از گرفتن پذیرش از چنین کنفرانس‌هایی، مقاله خود را در حضور جامعه کنفرانس ارائه دهید. ارائه مقاله کنفرانسی می‌تواند به شکل شفاهی، با ارائه یک پوستر و یا به صورت بحث و گفتگو انجام شود.

مقاله کنفرانسی چیست؟

مقالات کنفرانسی به عنوان یک روش موثر برای تبادل ایده‌های جدید، معرفی کار تحقیقاتی برای اعضای دانشگاهی و قدرتمندتر، ساختن سوالات تحقیق و در کل آشنایی جامع‌تر با افراد هم حوزه، بسیار مفید باشد. ارائه مقاله در یک کنفرانس علمی یک فرصت ایده‌آل برای کسب بازخوردهای ارزشمند از جانب جامعه آکادمیک است. با این روش شما می‌توانید توانایی‌های حرفه‌ایتان را در حوزه تخصصی خود گسترش دهید.

چگونه مقاله کنفرانسی بنویسیم؟

طبیعی است که در حالت کلی امتیاز مقاله ژورنال از کنفرانس بالاتر است و علت آن هم برمیگردد به داوری طولانی مدت مقاله های ژورنال. البته بعضی کنفرانسهای شناخته شده هم وجود دارند که از بسیاری از ژورنالها (نه ژورنالای معتبر) امتیاز بالاتری دارند.

البته همیشه استثناهایی هم وجود دارد. در بعضی زمینه های تحقیق به دلیل اینکه سالها کار شده ، ارائه یک ایده که در نوع خودش جهشی را ایجاد کند کار مشکلی هست و در حالت کلی این زمینه ها با تجمعی از ایده های نه چندان مفصل که توسط پژوهشگرهای مختلف ارائه میشود رشد میکنند. در این حالت ممکن است مقاله های ژورنالی را پیدا کنید که واقعا معتبر هستند ولی ایده ارائه شده در آنها آنچنان مفصل نیست پس تعجب نکنید و فکر نکنید که یک ایده حتما باید شاخ داشته باشد تا در ژورنال چاپ شود.

توجه به ساختار مقاله کنفرانسی

مقاله خود را به چه شکلی برای ارائه ساختاربندی خواهید کرد؟” پاسخ به این سوال برای شروع نگارش مقاله شما بسیار حیاتی خواهد بود. به این علت که نحوه ارائه شما، ساختار سند مکتوب شما را شکل خواهد داد. چند مورد نمونه برای نحوه ارائه مقاله به شکل زیر خواهد بود:

  • · یک ارائه تصویری شامل نرم افزارهایی همچون پاور پوینت و یا Prezi
  • · مقاله‌ای که شما آن را با صدای بلند و در میان اعضای شرکت کننده خواهید خواند.
  • · بحث و گفتگو به شکل میز گرد

تفاوت مقاله کنفرانسی و مقاله ژورنالی چیست؟

همان طور که احتمالاً تا کنون متوجه شده باشید، مقالات ژورنالی به مقالاتی اطلاق می‌شود که صرفاً با هدف چاپ شدن در یک مجله علمی نگارش می‌شوند؛ این در حالی است که مقالات کنفرانسی مقالاتی هستند که علاوه بر داشتن یک سند مکتوب، نویسنده مقاله بایستی خود را برای یک ارائه کنفرانسی در بین اعضای شرکت کننده در کنفرانس آماده کند.

مزیت های چاپ مقاله در کنفرانس ها

  • · آشنایی با اساتید و دانشمندان مطرح در سطح ملی و جهانی
  • · شناختن شخصیت های ممتاز علمی در سطح ملی و جهانی
  • · دریافت جوایز و تندیس های ارزنده و کتابچه برای مقالات برتر
  • · چاپ مقالات برتر در نشریات معتبر
  • · چاپ تضمینی مقالات در کنفرانس ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن مقاله کنفرانسی می توانید به پروژه دونی مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۱۸
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی