صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس باور شخصی شما نسبت به روح خودتان به عنوان یک انسان است. اعتماد به نفس واقعی و حقیقی آن است که قبل از اینکه در کاری موفق شویم، نوعی اعتماد به توانایی خود برای انجام آن کار را داشته باشیم. به عبارت دیگر اعتماد به نفس یعنی دیدن خود به عنوان فردی توانا، با کفایت، دوست داشتنی و منحصر به فرد.

داشتن اعتماد به نفس یا افزایش اعتماد به نفس برای رسیدن به موفقیت، ضروری و لازم  است. کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند نسبت به خود احساس بهتری داشته و از قابلیت ها و مهارت هایشان بهتر استفاده می کنند. بنابراین لازم است تا این خصیصه را در خود تقویت کنید.

افزایش اعتماد به نفس برای بسیاری از افراد یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. اما برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید راه هایی نیز وجود دارد. از نظر ما بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس عبارتند از:

از قواعد اجتماعی استفاده کنید

اجتماع تا میزان زیادی می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد. توجه داشته باشید که معیارها و قوائد اجتماعی بی دلیل به وجود نیامده اند و تمدن بی دلیل برای افراد شرایط و قوانین وضع نمی کند. اگر برای صحبت در یک کنفرانس یا مصاحبه کاری حضور پیدا می کنید؛ به نوع پوشش اجتماعی مورد انتظار توجه کنید. عدم توجه به این پوشش، می تواند عامل مقابله ای اجتماع برای قبول شما باشد و در کاهش اعتماد به نفس محیطی شما تاثیر بگذارد. به بیان دیگر متناسب لباس بپوشید، به حرکات و زبان بدن خود دقت کنید و سعی کنید مهارت های ارتباطی را به خوبی بیاموزید.

ورزش کردن را در برنامه روزانه بگنجانید

مطالعات انجام شده در مؤسسه ی تحقیقاتی اونتاریو نشان می دهد افرادی به مدت 10 هفته و هقته ای 2 بار ورزش می کنند، به مراتب از نظر اجتماعی، هوشی و جسمانی توانمندی بیشتری دارند. ورزش کردن علاوه بر اینکه تناسب اندام شما را حفظ می کند، اعتماد به نفستان را نیز بالا می برد. تمرینات بدنی سبب آزاد سازی اندورفین در بدن نیز می شوند و روحیه ی شما را مثبت و پر نشاط خواهند کرد. بنابراین همواره برای تمرینات ورزشی خود برنامه ریزی کنید؛ خواهید دید که اعتماد به نفستان بالا خواهد رفت.

نگرش مثبت را در خودتان تقویت کنید

سعی کنید به موفقیت‌ها و نکات قدرت خود فکر کنید. ترفند کار در این است که خود آگاه (تمرکز حواس به خود) نباشید. اعتماد به نفس پایین، تردید و دودلی هنگامی رخ می‌دهد که شما به عیوب و نقایص خود فکر می‌کنید. در عوض افکارتان را سراسر به شخصی که در حال گفت‌وگو هستید متمرکز گردانید. هم شما اضطراب خود را از خاطر خواهید برد و هم اینکه طرف مقابل از توجه شما خرسند و مشعوف خواهد شد.

روی زبان بدن تمرکز کنید

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، سر و چانه بالایی دارند، راست می‌ایستند، با دیگران ارتباط چشمی خوبی برقرار می‌کنند، از دستان خود به خوبی استفاده می‌کنند و همین کارها، باعث با اعتماد به نفس دیده شدنشان توسط افراد دیگر می‌شود.

 

بهتان پیشنهاد می‌کنم حتماً روی مقوله زبان بدن مطالعات بیشتری انجام دهید و تمام تلاش خود را بکنید تا به زبان بدن خود مسلط شوید. چون همان طور که بهتان گفتم، می‌تواند کمک بسیار زیاد و شگفت انگیزی بهتان کند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اعتماد به نفس می توانید به خودساخته مراجعه کنید.

 

  • ۹۹/۰۹/۱۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی