صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس یک مساله اکتسابی است و می‌توان با تمرین آن را افزایش داد. کمبود اعتماد به نفس به یک باره ایجاد نشده پس انتظار نداشته باشید که اعتماد نفس یک شبه ظاهر شود. برای افزایش اعتماد به نفس باید واقعا بخواهید و توجیه کردن را برای همیشه کنار بگذارید، چون اعتماد به نفس در کنترل شما است.

افزایش اعتماد به نفس از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زندگی است. باعث می‌شود تا بهترین عملکرد را داشته باشید و در زندگی شخصی و کاری پیشرفت‌های بسیاری به دست آورید. قبل از شروع چیزی را به یاد داشته باشید. این یک فرآیند است، و نمی‌توانید یک شبه به اعتماد به نفس بالایی برسید. این انتظار را از خود نداشته باشید وگرنه مانعی بزرگ برای افزایش اعتماد به نفس خود ایجاد می‌کنید.

راه های افزایش اعتماد به نفس

برای بالا بردن اعتماد به نفس در زندگی راه های زیادی وجود دارد. بهترین راه ها از نظر ما عبارتند از:

تزریق انرژی مثبت در خود

انرژی مثبت باعث نتیجه‌ی مثبت هم می‌شود، پس سعی کنید نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و به مسائل منفی فکر نکنید. همیشه لبخند بزنید، بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت کنید تا هم خودتان حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که دور و برتان هستند. یک دفترچه‌ی یادداشت داشته باشید و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.

سرزنش کردن خود را متوقف کنید

برای افزایش اعتماد به نفس باید از همین حالا از سرزنش کردن خود دست بکشید. آیا وقتی کاری را به بهترین نحو انجام نمی‌دهید یا فرصتی را از دست می‌دهید، از دست خودتان عصبی می‌شوید؟ خودتان را سرزنش نکنید، چون باعث می‌شود احساس بدتری داشته باشید. در عوض کاملا با خودتان روراست باشید و پرسید که چه چیز از موقعیت به دست آورده و چه چیزهایی از دست داد‌ه‌اید. بر اساس این موازنه‌ی برد/باخت، دفعه‌ی بعد می‌توانید چه انتخاب متفاوتی داشته باشید؟

از نگاه کردن به آینه بپرهیزید

سعی کنید از آینه دور باشید تا از خودتان دلزده نشوید. زمانی که وقت زیادی صرف ظاهر می شود و اهمیتی به چیزهای دیگر داده نمی شود فرد کمتر احساس خوشحالی می کند چرا که افراط در خودآرایی باعث می شود از جنبه های دیگر زندگی غافل شوید.

باور داشته باشید که می‌توانید

اولین و مهم ترین مسیر از راه های افزایش اعتماد به نفس این است که خودتان را باور کنید. یعنی قبول کنید که می‌توانید شما هم تبدیل به یک فرد با اعتماد به نفس شوید. در مقاله راه های تقویت خودباوری هم گفتیم که وقتی باور کنید که می‌توانید، حتماً خواهید توانست. آقای هنری فورد هم جمله ای در این رابطه دارد که می‌گوید: «چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، در هر دو صورت حق با شماست.»

پس ابتدا با خودتان کنار بیایید که می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، سپس خواهید دید که چه قدرت بالایی برای تقویت اعتماد به نفس در وجودتان ایجاد می‌شود.

 

هر روز ورزش کنید

این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه‌نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می‌کند-مثل تستوسترون و اندورفین-که حالت مثبت‌تری به شما می‌دهد. به نظر می‌رسد ورزش به طور اتوماتیک‌وار اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می‌دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اعتماد به نفس می توانید به خودساخته مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۱۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی